Stella ivp Heineken in de Champions League? Onderhandelingen gestart!

AB InBev, het moederbedrijf van onder meer Stella Artois en Jupiler, wil de Nederlandse gigant Heineken van de troon stoten als officiële biersponsor van de UEFA Champions League. Sinds 1994 siert het de reclameborden van het kampioenenbal, maar als het van AB InBev afhangt, is die tijd binnenkort voorbij.

Tekst gaat verder onder de foto.
Champions League meets Stella Artois

Het huidige contract van Heineken met Champions League loopt nog tot 2027. Heineken betaalt daar jaarlijks zo’n 120 miljoen euro voor. AB InBev is echter bereid om 200 miljoen euro per jaar neer te tellen: een stijging van maar liefst 66 procent.

AB InBev is geen onbekende in de sportwereld. De bierreus sponsort al sinds 1986 de FIFA en werkt ook samen met het Internationaal Olympisch Comité. Met een omzet van bijna 60 miljard euro in 2024 lijkt de Leuvense brouwerij klaar om ook de Europese voetbaltempels te veroveren.

Als het bod aanvaard wordt, zou de legendarische groene branding in Champions League-stadions plaatsmaken voor Belgisch rood-wit-groen.