Opvallend! Door deze reden speelde Italiaanse topclub dit seizoen al met 13 (!) verschillende truitjes
Inhoudsopgave
Napoli speelde dit seizoen al met dertien verschillende truitjes. Omdat de Italiaanse club geen kledingsponsor vond, brengt het dit seizoen haar eigen truitjes uit. De truitjes zijn nu van het merk Emporio Armani en hebben als hoofdsponsor Lete, een watermerk. De club van Rode Duivel Dries Mertens heeft sowieso vier verschillende kleuren van truitjes. Als ze Europees spelen, valt er een kleine sponsor van het shirt weg en als eerbetoon aan Diego Maradona hebben ze een speciale editie van het truitje gemaakt. Daarnaast brachten ze ook een speciaal truitje uit om Halloween te vieren, wat het totale aantal gebruikte truitjes op dertien brengt.
Eerbetoon Diego Maradona
Diego Maradona stierf op 25 november 2020. In zijn rijkgevulde carrière heeft hij veel mooie momenten meegemaakt, maar toch is het vooral zijn periode bij Napoli die de mensen het meeste bijblijft. In Napels wordt de kleine Argentijn gezien als een halve God. Hij speelde 257 wedstrijden voor Napoli, waarin hij 115 keer wist te scoren en 59 assists gaf. Uiteindelijk was het vooral het winnen van de Italiaanse titel dat hem zo uniek maakt, Napoli was voor zijn komst een degradatieploeg en nadat de middenvelder kwam, wonnen ze tweemaal de titel. Daarom wil Napoli hem eren, door zijn gezicht op de truitjes van dit jaar te plaatsen.